kormanyablak_busz_20250514

A fővárosi és vármegyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 568/2022 (XII.23.) Korm. rendelet 47.§ (1) bekezdésében meghatározott alapfeladat ellátásához kapcsolódóan a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal illetékességi területén Mobilizált Ügyfélszolgálat (Mobil Kormányablak busz) működik. 

A jármű a vármegye számos településén hétköznapokon napi rendszerességgel települ ki. A Mobil Kormányablak busz kitelepülése és ügyfélfogadási helye, ideje:

Polgármesteri Hivatal Szirmabesenyő
3711 Szirmabesenyő, Kossuth u. 5.
2025. május 14. (szerda) 12:30 – 14:30
 

A kormányablak buszban azonnali ügyintézésre, illetve az okmányok igénylésére van lehetőség az alábbi ügytípusokban:

  • személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány kiállítása, pótlása,

  • lakcímváltozás bejelentése (amennyiben az ügyfél rendelkezik a tulajdonjogot igazoló okirattal),

  • személyazonosító igazolvány igénylése,

  • ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadása,

  • vezetői engedély kiadása, cseréje,

  • útlevéllel kapcsolatos ügyintézés,

  • mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával kapcsolatos ügyintézés,

  • elveszett okmányok bejelentése, pótlása,

  • ügyfélkapu regisztráció, módosítás és aktiválás

  • ügyintézési rendelkezés megtétele.

A díjköteles eljárások díjának megfizetése a helyszínen kizárólag bankkártyával lehetséges vagy postai csekket adunk ügyfeleink részére, melyet a településen lévő postahivatalban fizethetnek be. Készpénzfizetésre nincs lehetőség.


Továbbítás céljából átvehető beadványok például:

  • valamennyi, járási hivatal hatáskörébe tartozó szociális ellátás (ápolási díj, közgyógyellátás, gyermekek otthongondozási díja, egészségügyi ellátásra való jogosultság, hadigondozotti ellátás, stb.),

  • családtámogatási ellátások (anyasági támogatás, családi pótlék, gyermekgondozást segítő ellátás, gyermeknevelési támogatás, nagycsaládosok gázár támogatása, illetve a folyósításhoz kapcsolódó valamennyi bejelentés),

  • egészségbiztosítási ellátások (TAJ-kártya és EU-kártya igénylése, cseréje, pótlása; méltányossági segély, utazási költségtérítés, külföldi biztosítással kapcsolatos bejelentés, stb.),

  • nyugdíjbiztosítási ügyek (öregségi nyugdíj, nyugdíjbiztosítási adatszolgáltatás, nyugellátás méltányossági emelése, egyszeri nyugdíjsegély, stb.),

  • nyugdíjfolyósítással kapcsolatos ügyek (KRESZ vizsgadíj és nyelvvizsgadíj visszatérítése, hozzátartozói nyugellátás, folyósításhoz kapcsolódó bejelentések, igazolás kérése ellátásról, stb.),

  • megváltozott munkaképességű személyek ellátása iráni kérelem, állapotváltozás bejelentése

  • jegyzői hatáskörbe tartozó eljárások (rendkívüli települési támogatás, lakásfenntartási támogatás, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, gyógyszertámogatás, stb.).